Tuesday, January 29, 2008

Aku yang tak sihat...

Dah dua hari tak sihat..sangat2 rasa tak sihat....Semalam selesema dengan teruknya,
Kalau ikut sejarah aku, penyakit selesema ni pasti akan diikuti dengan asma yang teruk..kecuali ubat selesema di ambil awal...
Semalam rasa mcm endah tak endah dengan selesema teruk yang datang..akibatnya tengah2 malam aku sesak nafas...:(. Pagi ni pergi ambil nebulizer kat klinik..Sampai sekarang belum sembuh spenuhnya.....waaaaaaaa.....kerja ofis menimbun2!, ada 3 laporan kena hantar, Khamis ni ada taklimat EFiling yang aku kena handle......besok patutnya setting untuk taklimat tu semua dah siap....harap2 esok aku sihat dan boleh pergi kerja...........Tengok la ubat2 aku ni
1. Ventolin inhealer
2. Inflammide
3. Seritide
4. Antibiotik
5. Ubat cair kahak
6. panadol
dan last sekali DADAH aku
7. White tiger balm (ubat penenang aku!!)
korang tak kesian ke???

p/s.blog ni dah lama juga aku buat.tapi baru letak stat counter..tak kisah la...

5 comments:

Anonymous said...

makk aihh banyaknye mcm kedai ubat

Anonymous said...

mcm tu la..nak wat camner...kalau tak makan sakit tak baik2....dah biasa ngan ubat2 tu semua ..sejak dr kecil

Anonymous said...

uiihh pn ruszia..inhaler seritide tu mengandungi dadah steriod...mmg sapa yg selalu pakai..beratnya akan naik mendadak...sebab anak kite yg no. 2 pakai seritide sejak usia 2 tahun..sekrg dah 5 tahun...berat badan dier sama ngan kakaknya yg usia 7 tahun..kat sini saiz badan dier sama cam anak2 mat saleh..tapi sesekali sesak nafas cam Gee..tetap kena pakai nubilizer..nasib baik segala mesin & bekalan ubat-ubatan dr m'sia dibawa semua.nak harap NHS sini...hampeh

Anonymous said...

yer ker kesan seritide tu menyebabkan kenaikan berat badan? doktor tak ckp pulak...tapi seritide ni ubat terbaru yg paling bagus...kajian menujukkan sapa ambil ubat ni mmg asmanya terkawal(walaupun tak hilang sepenuhnya)..
Kat sana medical tak free ke abg zairul?

Anonymous said...

seritide yg warna purple ler..harganya mahai..mmg cukup berkesan hilangkan asma segera..tp x taulah kesannya kepada dewasa..ubat kat uk mmg free utk kanak2..tp ubat x byk cam m'sia..so far inhaler, nubilizer & segalanya borong dr m'sia je...tp alhamdullillah sejak dok sini..anak no.2 dah hampir pulih..cuma yg bongsu masih memerlukan nubilizer...x serasi ngan cuaca agaknya...