Saturday, January 19, 2008

Asam pedas gearbox

Selasa lepas pergi Pasar Seksyen 6 Shah Alam lepas kerja.Rasa macam teringin makan asam pedas. Tapi kali ni nak rasa sesuatu yg lain sikit..asik2 ikan asam pedas,...atau ayam..atau daging....
So minta hubby belikan gear box...sekali budak tu keluarkan punya la besar gedabak....hubby kata ok la..Harga? Rm 18...potong 4, budak pasar tu kata rebus dalam periuk 3 jam..bubuh sudu bagi lembut cepat...
Tapi kita pakai pressure cooker..30 minit cukup.....Masukkan kacang bendi dan terung kegemaran saya...tak lupa tomato kegemaran hubby..so jadila asam pedas....Tapi bila makan.......alamak!!!!!!!!!!1rasa macam muak pulak...so saya makan sikit ajerr..mcm tak mampu nak telan...last2 as usual..hubby tukang habiskan....gearbox masak asam pedas mmg sedap...mesti cuba...cuma cepat muak la....Ni asam pedas gearbox masih dalam periuk..

2 comments:

Saya said...

ni masak tuk bape orang ni...?cam ghame meno gayenye... he he..

Anonymous said...

actually masakan di atas boleh dimakan 4 org....tapi nko tau la laki aku..badan kurus cekeding...tapi makan tak pernah sikit....aku makan sikit ajer...selebihnya dia yg habiskan..must try good this recipe...sedap juga..just muak sikit..