Friday, February 1, 2008

Bila Hati Sudah Suka

Kali nak citer pasal adik aku yg nak dipinang org, so insyaallah minggu depan dia bertunang.Malam tadi berlangsungla sesi perkenalannya dengan seluruh ahli keluarga aku di Lembah Klang ajer la. Kat Gemenceh dan seoul mereka hanya tgk melalui sesi webcam ajer. So sbb Shah Alam jadi tuan rumah,maka aku jadi chef la malam tu...menu masakan Perak..pedas2,..aku takk tau la bakal tunang adik aku ni larat makan pedas ke tak(mmandangkan dia ore kelate mu...).Tapi hasil teropong aku tgk laju ajer dia makan...haa..hhaa. Ini menu untuk malam tadi:
1.Ikan parang asam pedas
2.Ayam goreng rempah
3.sayur lemak salang dan tauhu
4.Ikan pekasam goreng berladadan berbawang
5.Ulaman segar
6.sambal kelapa



Lihat la sedapnya antara ahli keluarga dan sidia sedang makan.Cuba teka mana sidia?Clue nampak berselera sungguh makan!!!!huu...hu..huu



Yang di bawah ni pulak adik aku yang akan disunting oleh kumbang jauh di negeri Pantai Timur.Teka mana dia?sila abaikan budak kecik yang tersenyum manja tu...belum akil balikh,tak leh kahwin lagi,susu pun mama dia ni yg buat. Adik aku nampak berdebar2 ajer..kwang..kwang..kwang,,...

13 comments:

Anonymous said...

uhh..pn ruszia..apsalah laa post gambo..buat kite terliur je...dah laa berbulan x mkn sedap camni..ete..bila ari nikohnya pule...mike ngundi kat mane..kalu Kg Gajah..baguih..hijau2kan skit Pegrok weh..

Anonymous said...

Kahwinnya bulan 5,sempat abg zairul balik mesia!
kita saja nak bagi abg zairul terliur..Kat UK takder asam pedas ngan pekasam yerrrr!!!!!!!!!!!!

teman ngundi kat elephant village la.....Takbir!!!!

Anonymous said...

huhuhu..husna nnti lg grand yer..

Anonymous said...

aisey Gee..kalu bulan may..elakkanlah tarikh 24 & 31 May yer..sebab adik teman pun nak kahwin juga time tu..2 pasangan lagi..silap2 maybe ada 3..maklumlah di M'sia yg serba mahal - kenduri pun serentak laa..

Anonymous said...

Bior dia blajo masakan perak, itu pun lupa satu nak buat sambal tempoyak..takpleha tunggu doreyan berbuah dulu

Anonymous said...

waah.. sedap tu...
tingat pulak cita ikan parang asam pedas time U dulu. Boyfriend kawan aku g rumah kawan aku ni kat johor, family johor hidang ikan parang asam pedas. Ropenye, kut johor ada itu ada makna, macam suruh ko berjaga-jaga, hati-hatilah kawan ngan anak aku tu... Eiii! ngeri gak ngan amaran tu, tapi boyfriend tu tak tau pun, hehe. Dah balik kampus, baru kawan aku bagi tau.

Anonymous said...

perggghhh.. sedapnye pekasam goreng.. asam pedas pun terliur gak ni.. yang mna satu ey sidia? "agak2 boleh ke ngaco dodol ni" heheheh

Anonymous said...

zairulk:
zaman sekarang ni org lelaki kalau takder rm10k,jgn mimpi la nak kawin...mujurla abg zairul dah kahwin awal yerr
ahakkss

Anonymous said...

msah mencari:
husna nanti nak buat dalam suasana penuh keserhanaan ajer...kuii..kuii..(wehhh husna baru 1 tahun 7 bulan la)

Anonymous said...

gen2:
ikan parang tu berduri,mungkin itu la kiasannya..nak anaknya, kena melalui ranjau berduri..hhaa..hhaa...akhirnya kawan nko tu kawen tak ngan pakwenyer?

Anonymous said...

pokokmeranti:
sidia yg paling perkasa..dan paling berselera makan tu..wakakkaka

Siti Hajar said...

banyaknyer pasal mak haza nak kawin tak sabar nk dapat adik ipar ke

Anonymous said...

hajar..mestilah seronok nak dapat adik ipar..lepas ini dapat anak sedara ipar lak..hhaaa