Thursday, July 10, 2008

Aduh..pening kepala aku......

Lately letih satu badan...part paling letih dikepala....
aku letih bila harga minyak naik......
Rasa bahang kenaikan harga itu begitu terasa...tempiasnya rasa bagaikan bernafas pun menjadi sukar. Kalau sebelum ini untuk minyak dengan nilai RM 30,aku boleh membuat perjalanan dari rumah di shah Alam ke opis di kelana Jaya sebanyak 8 trip,tapi sekang mampu bertahan 3trip sahaja......
Dengan andaian aku tidak menggerakkan kereta kelain2 destinasi selain opis, maka RM 70 barang pasti untuk seminggu(baca 5 hari)!!!!Itu belum ambil kira tol lagi...waduhhh....kaget sungguh idup ini...
Kalau dicampur2 perjalanan pergi beli bawang ke kedai mamak, beli apam balik dipsar malam seksyen 6, pergi swimming di UITM,pergi makan capati setiap sabtu dan ahad dikedai kakak capati sek 8 rasanya mau RM 150 seminggu.Bermakna untuk sebulan sahaja aku kena spend RM 600.00...wahhhhhh

makanya aku harus ubah cara hidup(bak kata mamanda ketua kerajaan).Tiba2 aku berfikir untuk membeli motor untuk kesana dan kesini....kenapa gelak?tak percayer ke?
come on...motor la jadi kenderaan aku masa kat universiti dulu..ok apa..rugged sikit....oklah Pak lah....saya naik motor ajer la...Pal Lah naik la mercedes..opsss jet peribadi Pak Lah tu......

1 comment:

Anonymous said...

motor: aku pun dah pernah mention kat khasif nak amik lesen motor.. "tak payah" jawabnya. Hemh..aku terima la, mesti sebab sayang bini kan... hehe..
Pool UITM: dah siap renovate ke..?