Monday, January 19, 2009

Manusia apakah mereka ini.......

Ini adalah berita yang saya petik dari Berita Harian Online hari ini.Saya sangat sayu membaca berita ini. Sanggup manusia yang dicipta oleh Allah membuang bayi mereka hidupp-hidup ke dalam tong sampah. Benar2 seperti zaman jahiliah. Saya berdoa semoga mereka berdua insaf.Juga saya berdoa agar peristiwa sebegini tidak akan terjadi pada sanak saudara,kawan-kawan , jiran2 mahupun semua manusia di muka bumi ini.

Pengawal saksi pasangan buang bayi dalam tong sampah
KUALA LUMPUR: Seorang bayi perempuan yang masih hidup ditemui dalam tong sampah oleh seorang pengawal keselamatan di Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Jelatek, di sini, awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Jalil Hassan, berkata dalam kejadian jam 4 pagi itu, pengawal keselamatan berkenaan dikatakan ternampak satu pasangan sedang bergaduh dalam sebuah kereta di kawasan itu, sebelum pasangan lelaki terbabit membuang objek yang diambil dari but kereta ke dalam tong sampah.

“Bagaimanapun, pasangan perempuan itu pula keluar dari kereta tersebut dan cuba mengambil balik objek yang dibuang oleh lelaki berkenaan tetapi lelaki itu berjaya menarik tangan perempuan tersebut dan menariknya masuk ke dalam kereta lalu memecut laju,” katanya

Jalil berkata, siasatan mendapati bayi tersebut berusia tiga bulan dan polis sedang memburu pasangan terbabit kerana nombor plat kereta mereka berjaya dirakam pengawal itu.

Beliau berkata kes itu kini disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan. - Bernama


Bila melihat gambar anak saya Husna ini, saya bersyukur.Alangkah indahnya mempunyai puteri yang comel begini.Senyumannya sentiasa merawat keletihan dan mengurangkan masalah mamanya ini. Tidakkah pasangan itu merasa berdosa atas perbuatan mereka??????
Melihat rakan2 yang masih belum mempunyai rezeki menimang cahaya mata, saya turut bersedih. Disaat ramai mendambakan zuriat,masih ada yang tergamak untuk membuang begitu sahaja.......
Apakah ini petanda dunia akhir zaman?

No comments: