Tuesday, December 28, 2010

Jutawan dengan Menulis?????

Jangan terpedaya dengan tajuk diatas....
Saja aje menggempakkan diri sendiri akhir2 tahun ni
Cuma entry kali ini berkiatan dengan penulisan

Saya selalu memujuk diri .
Memujuk diri untuk memberi masa kepada diri sendiri.
Memujuk diri untuk membuat perkara yang sangat minati.....
Tetapi pujukan itu adakalanya terpaksa saya lupakan...
Kerana adakalanya ada perkara lebih penting yang menanti saya dirumah untuk diselesaikan....
Dan akhirnya...tinggal berangan ajer la saya.

Untuk 2011 nanti saya kepingin untuk serius dalam bidang penulisan.
Saya percaya saya punya bakat menulis..:-))) (ni masuk lif tekan sendiri nih)
Ingat zaman persekolahan dulu. Saya menjadi peberet guru Bahasa Melayu Cikgu Masri.
Cikgu Masri ni adalah cikgu pakar Bahasa Melayu.Pernah satu karangan saya mendapat pujian beliau. Semasa memberi komen kepada karangan tersebut, Cikgu Masri berkata sepanjang 10 tahun beliau menjadi guru pemeriksa kertas peperiksaan serta guru pakar , beliau tidak pernah memberi markah sebegitu tinggi kepada hasil karangan pelajar lain. DDan untuk karangan saya, beliau memberi 98/100! Wahh sgt la syioook nya masa tu..maklumlah sapa tak kenal cikgu Masri..cikgu yg sgt kedekut markah dan sangat sukar memberi pujian pada student!

Bila dikenang2 kembali antara faktor penting untuk menulis dengan baik adalah dengan mengamalkan sikap suka membaca. Dengan adanya sikap suka membaca akan menambahkan ilmu serta frasa perkataan juga dapat membantu meningkatkan kualiti ayat yang digunakan....Dan inilah masalah utama saya sekarang!!!!!! Kurang membaca dan akhirnya skill menulis merudum!

Bila membaca blog Mommy Lyna saya teruja untuk kembali menulis secara lebih serius.......

Saya ingin menulis benda yang lebih ilmiah( tapi catatan keluarga pasti tak dilupakan)
Saya ingin menulis untuk share any knowledge yang saya ada (kalau ada ..uhukkkk)
Saya ingin menulis untuk mengisi masa lapang(((oppsss...saya ingin mencuri masa lapang untuk menulis!!)
Saya ingin cari duit dengan menulis...( Nuffang, Adsense. Affiliate...etc)...hu hu hu

Tapi yang pasti..AKU MENULIS BUKAN KERANA NAMA.....:-)))))

Rasa2 tercapai ke impian saya ni?

No comments: