Saturday, May 24, 2008

Restoren Al Jazeera Taipan Subang Jaya

Baru-baru ini saya dinner di sebuah Restoren Chinese Muslim di Subang Jaya Taipan. Restoren Aljazeera...cantik dan sgt bersih. Sebenarnya suami saya sangat suka makan Chinese food.Mungkin sebab agak lama tinggal di China menyebabkan tekaknya tak janggal dan citarasa oriental.Pertama kali saya merasa masakan ini,terus jatuh cinta....mmg sgt sedap....Saya rekemen sapa2 yg nak makan chinese food cuba la kedai ini...mmg best....masakannya berbeza dengan Chinese Malaysian Style..tidak banyak penggunaan sos tiram jika dibandingkan dengan style chinese malaysia,selain itu rasanya pun agak pedas..sesuai benarla dengan tekak saya yang suka pedas ni..
Saya memilih set dinner Rm 150.00.Set ini boleh dinikmati antara 6-8 org..mmg puas...
Maaf saya tak tau nama menunya..hentam ajer makan...

Udang(udangnya besar2 dan sgt manis)

Ini paling best! Kambing goreng berlada(agaknya).Menurut pelayan menu ini paling popular kedai ni.Kalau pergi jgn lupa order masakan ni....


Telur seribu tahun..telur warna hitam dan rasanya enak..seumur hidup tak pernah makan telur ni


Daging sejuk masak apa tak tau(ala2 kerabu gitu..pun sedap jugak)


Claypot(dalamnya ada macam2 )the best claypot saya pernah makan...


dan walla...ikan siakap masak 4seasons ,masak macam 3 rasa(tapi lain sikit rasanya) .
Nyum..nyumm..nyummm..


Kepada yang teringin menikmati Chinese Muslim Food(style ori dari China) cubalah ke kedai ini..pasti tak mengecewakan........:-)Gambar diatas hanyalah sebahagian menu yg dihidang.Ada banyak lagi menu dalam set tersebut..saya pun tak ingat berapa jenis!

1 comment:

adieha said...

byk nye udangggg dlm mee tuh!!! slurppp..