Saturday, October 8, 2016

Minum bandung cincau tanpa rasa bersalah



Sirap Bandung Cincau.
Ini minuman kegemaran kami sekeluarga. Tambah-tambah kalau bulan puasa. Air ni selalu di carta teratas. Tapi minuman ni bukanlah sihat sangat. kandungan gula agak tinggi. Dengan susu pekat, susu cair , gula putih setengah resepi guna air soda lagi. Sedap memang sedap tapi kandungan gulanya... adussss air potong kaki ni. Apa kata kita ubah gaya hidup. Minum /makan kegemaran tetapi dalam gaya yang lebih sihat.
Saya cuba ubah suai menu kegemaran sekeluarga ini supaya lebih sihat.
Gula saya ganti dengan stevia
susu pekat saya ganti dengan fresh milk!
Rasa??? wallaaaaa sangat sedap.

Tak percaya cubalah

bahan:
2/3 jug air sejuk
1/3 jug susu segar
1 mangkuk cincau yang telah dicincang
2-3 titik stevia
satu sudu sirap ros
tambah Ais batu jika suka

1 comment:

MBAH JAYA WARSITO said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [5398] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI DARSA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 770 JUTA , wassalam.